Dezvoltarea din ultimii ani a demonstrat că e-marketingul oferă ca rezultat un salt brusc în competitivitatea companiilor, prin accelerarea comunicării, reducerea timpului necesar pentru efectuarea proceselor şi extinderea pieţei. Pentru dezvoltarea abilităţilor mediului de afaceri din regiune Primăria mun. Edineț cu partenerii proiectului AO Centrul de Dezvoltare Comunitara Integrată şi Camera de Comert şi Industrie a RM în data de 5 aprilie 2019 au organizat al 2-lea curs de instruire “E-MARKETING: Instrumente si tehnici pentru promovarea online a unei afaceri” în cadrul proiectului “Edineț – Pol de creștere economică în regiunea de Nord a Republicii Moldova”, finantat de Uniunea Europeana in cadrul initiativei “Primarii pentru crestere economica”.
Interesul din partea comunităţii din regiune, mediului de afaceri a fost uimitor, la curs au participat 30 tineri, antreprenori, începători, lideri.
Pe parcursul training-ului au fost oferite răspunsuri la cele mai actuale întrebări legate de promovarea online a afacerii. Participanţii au descoperit noi oportunități de angajare într-un domeniu emergent și competitiv pe plan internațional, deoarece în ultimii ani acest domeniu a modificat imaginea promovării tuturor segmentelor de afaceri.
Participanţii şi-au dezvoltat abilităţile să conducă prin intermediul Internetului ieşirea pe piaţa globală a companiei, să accelereze procesele de afaceri prin simplificarea comunicării cu partenerii de afaceri şi prin centralizarea controlului fluxului de afaceri. Au fost cunoscute proceduri de oprimimizare motorului de căutare (SEO), plata pe click (PPC), marketing social media (SMM) prin utilizarea Facebook şi Instragram, explorarea instrumentelor Google My Business, Youtube.
Pe final participanţii au lucrat în grupuri pentru a pune un accent pe aplicarea practică a cunoştinţelor dobândite. Grupurile au prezentat proiectele lor de afaceri, în care au demonstrat abilităţile avansate de vânzare şi comunicare, planificarea dezvoltării software-urilor pentru managementul relaţiilor cu clienţii (CRM – Customer Relationship Management), precum şi instrumente importante, necesare pentru un business de succes.
Într-adevăr, trainingul a adus şi primele rezultate, 4 tineri creativi şi inovativi au primit oferta de participare la Concursul naţional al Incubatorului inovațional ”IT4BA” al ASEM ”Cea mai bună business soluție” în domeniul dezvoltării Economiei Digitale care va avea loc pe data de 24-25 aprilie 2019.