Astăzi suntem în plină criză declanșată de virusul COVID-19 cu efecte majore în sistemul economic. Cum e gestionată această criză de antreprenori? Diferit. Unii acționează proactiv și disciplinat, alţii sunt depăşiţi de situație. Ce generează această diferență? Cred, că abilităţile şi competenţele ce ţin de planificare, contabilitate, marketing și conformitate pentru a gestiona afacerea corect, ceia ce au învăţat circa 120 femei care au participat în data de 17-18 martie 2021 la instruirea “Iniţierea şi gestionarea afacerii. Elaborarea planului de afaceri” organizată de filiala Edineţ a CCI RM.
Instruirea în managementul afacerilor a conferit competențe esențiale participantelor. În procesul de învățare şi-au dezvoltat, de asemenea, abilități de conducere, planificare, analiză şi contabilitate, care sunt benefice pentru aproape orice context, stabilind nu doar un set de abilități în domeniul afacerilor, dar şi competenţe racordate la cerințele actuale ale pieței muncii. Pe parcursul instruirii participantele au reuşit:
- Să identifice şi să evalueze ideile de afaceri;
- Şă înţeleagă procesul de luare a deciziilor în afaceri;
- Să elaboreze modelul de afaceri Canvas;
- Să înteleagă procesul de planificare a afacerii;
- Să elaboreze un plan de afaceri;
- Să calculeze indicatorii financiari necesari pentru un start up;
- Să facă studii de caz şi exerciţii pe diferite modele de monetizare a afacerilor.
Lecţia învăţată de participante au fost diferenţele de planificare şi răspuns la provocări în cazul pandemiei, astfel contribuind la conversațiile critice la nivel de afaceri și oferind un grad de orientare celor care se luptă să își determine pasul următor.
De menţionat, filiala Edineț a CCI RM organizează instruirile în cadrul proiectului ”Măsuri de răspuns la nevoile stringente ale femeilor și fetelor care sunt marginalizate sau se află într-o situație vilnerabilă, agravată de Coronavirus” implementat de ODIMM în parteneriat cu UN Women Moldova și suportul financiar oferit de Guvernul Japoniei.