Management strategic pentru antreprenori

Rolul modulului ,,Management strategic şi elaborarea strategiilor de dezvoltare a companiei” este unul important în dezvoltarea companiilor din Republica Moldova. În data de 04-05 iulie 2023 53 antreprenori au fost instruiţi în cadrul sesiunii de instruire desfăşurate de Instituţia Publică Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului şi organizate de către fililala Edineţ a CCI RM, formator Olga Colesnicova.  Scopul acestei instruiri este de a crea abilităţi strategice ce pot fi aplicate în cadrul companiilor. Participanţii s-au familiarizat cu terminologia şi conceptele specifice managementului strategic, precum şi tipurile de strategii, analize de piaţă şi concurenţiale, înţelegerea la nivel local şi global a contextului.

Modulul este structurat pe  teme care se vor parcurge atât în cadrul părţii teoretice şi practice, cât şi prin studii de cazuri reale din economia Republicii Moldova, discuţii interactive şi exerciţii practice.

În cadrul sesiunii de instruire au fost definite conceptele necesare în managementul strategic și descrise caracteristicile şi principiile procesului de management strategic, a fost prezentat pe larg gândirea strategică şi abordarea strategică din cadrul unei organizaţii în era internetului, modificările ce au loc în mediul concurenţial datorită noilor tehnologii IT, precum şi modelul de business al comerţului electronic.

Pentru participanţi strategia unei companii a fost detaliată în etapele sale de la misiune, viziune până la prezentarea scopurilor şi obiectivelor şi a întregii derulări a procesului de management strategic subliniindu-se importanţa întrebărilor strategice, a abilităţilor manageriale, a modului de formulare şi alegere a strategiilor.

Participanţii au fost atenţionaţi cu privire la analiza mediului intern și extern al unei afaceri şi rolul pe care îl joacă aceasta în stabilirea unor ţinte strategice, obiective, standardelor etice, precum și modul în care se face analiza mediului intern şi extern al unei companii.

Participanţii au practicat analiza SWOT în care au definit cele patru arii: puncte slabe, puncte tari, oportunităţi şi ameninţări. O dată identificate, aceste arii vor fi analizate și prioritizate de către participanţi, urmând ca ulterior ele să stea la baza indetificării alternativelor strategice.

În cadrul instruirii, participanţii au învăţat să elaboreze o strategie corespunzătoare firmei pe care şi-au propus să o dezvolte şi le vor fi prezentate în detaliu diverse tipuri de strategie. Totoadată, participanţii au învăţat modul în care se implementează o strategie de la cadrul general până la monitorizare şi evaluare. Important este că participanţii au înţeles cum vor alinia bugetele în cadrul strategiei alese, cum vor alege sistemul de motivare şi compensare al personalului, cum vor folosi resursele organizaţiei şi cum vor constitui sisteme de suport al strategiei respective.

De menţionat, rolul acestui curs de instruire este de a prezenta participanţilor elemente despre managementul strategic al unei companii, oferindu-le oportunitatea de a-şi dezvolta şi exersa adecvat abilităţi specifice necesare elaborării şi implementării unei strategii la nivelul organizaţiei ţinând cont de contextul în care o aplica, de piaţă şi de concurenţă.

Distribuie acest articol: